یکی از دغدغه های توریست‌ها امروزه، برآورد هزینه‌های سفر است؛ هزینه‌های سفر شامل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، هزینه‌هایی که در مدت اقامت به وجود می‌آید، می‌شود. قبل از سفر به وان بهتر است تا با هزینه‌های هتل، غذا، حمل و نقل و غیره آشنا شوید. در این مقاله ما شما را با جزئیات کوچکی از هزینه های سفر به وان آشنا خواهیم کرد؛ و کمی از هزینه یک شب اقامت در این شهر را برایتان شرح می‌دهیم تا خودتان بتوانید بنابر مدت اقامتی که دارید، هزینه کل سفر خودتان را محاسبه کنید.

قبلا در مقاله آشنایی با زیبایی های شهر وان، در اینباره صحبت کردیم که کشور ترکیه به دلیل امضای توافق بین ایران و ترکیه، برای رفت و آمد در این کشور نیاز به ویزا نیست؛ بنابراین برای سفر به این شهر نیازی به هزینه برای صدور ویزا ندارید.

میانگین هزینه سفر 7 روزه به وان

میانگین هزینه یک سفر 7 روزه به وان برای یک مسافر در سال 1400 حدود 100 دلار، برای یک زوج حدود 200 دلار و برای یک خانواده 4 نفره تقریبا 1800 لیر است. به بیان دیگر هر شب اقامت در وان برای کل خانواده حدود 5 تا 8 دلار هزینه در بر دارد. همچنین شما می‌توانید برای حمل و نقل و استفاده از رستوران‌های محلی حدود 2 تا 4 دلار برای هر نفر در روز بودجه اختصاص دهید. اگر قصد سفر به وان توسط تور با بلیط هواپیما را دارید بهتر است بدانید که هزینه پرواز در سراسر جهان به فرودگاه وان با پروازهای اقتصادی برای هر نفر بین 596 تا 1056 لیر و با پرواز با صندلی‌های فرست کلاس 1870 تا 3314 لیر است.

جالب است بدانید اگر بخواهید با خرید تور زمینی وان به این شهر سفر کنید، بسیاری از هزینه‌های شما کاهش خواهد یافت. هزینه سفر به وان به صورت زمینی به مراتب ازران‌تر از سفر به وان به صورت هوایی بوده؛ سفر به وان هم با اتوبوس و هم با قطار از طریق مرز ایران امکان پذیر خواهد بود. یک راه دیگر برای سفر به وان نیز وجود دارد که مسافران عزیز می‌توانند به همراه اتومبیل شخصی خود به این شهر سفر کنند.

هزینه های سفر به وان با اتومبیل شخصی چقدر است؟

قبل از هر چیزی، هنگام سفر به وان با اتومبیل شخصی باید بدانید چه مدارکی جهت خروج از مرز لازم است. مدارک لازم جهت عبور از مرز برای سفر به وان شامل ارائه مدارکی به اداره گمرک مجوز کاپوتاژ می‌شود؛ هزینه دریافت هریک از این مدارک نیز به صورت زیر است:

  • قیمت اخذ پلاک بین المللی: 360 هزار تومان
  • قیمت کارت مالکیت ماشین: 130 هزار تومان قیمت اخذ گواهی نامه بین المللی: 141 هزار تومان
  • قیمت حداقل 10 روز بیمه اتومبیل در کشور مقصد: بیمه های مختلف قیمتهای متفاوتی دارند.
  • قیمت برچسبهای لازم برای خروج اتومبیل: 5 هزار و 400 تومان
  • مجوز خروج ماشین از کشور (کاپوتاژ): 50 هزار تومان

در ادامه نیز با هزینه سفر به وان با اتوبوس و قطار نیز آشنا خواهید شد.

قیمت سفر به وان با اتوبوس و قطار چقدر است؟

برای سفر به وان به صورت زمینی از ایران، بهتر است از شهرخوی اقدام کنید؛ از خوی تا شهر وان ترکیه حدود 2 ساعت و 30 دقیقه فاصله است که می‌توانید از مرز رازی در شهر خوی اقدام کنید که در این صورت شما حدود 2 ساعت در راه هستید و پس از بازرسی، از مرز رازی تا وان فقط 1 ساعت و نیم فاصله است. و اما قیمت بلیط اتوبوس خوی به وان حدود 250 هزار تومان در سال 1400 است.

سفر با اتوبوس

هزینه سفر به وان به وسیله قطار

اگر از طرفداران سفر با قطار هستید، می‌توانید از ایران با استفاده از قطارهای تهران-وان و تبریز- وان خود را به شهر زیبای وان برسانید. همچنین هزینه‌های قطار به شرح زیر است:

قیمت بلیط قطار تهران به وان

  • 5 یورو (در تاریخ 26 دی ماه قیمت هر یورو 8,229.64 ریال ایران است)

قیمت بلیط قطار تبریز به وان

  • قیمت بلیط قطار از تبریز به وان حدود 4 یورو است.

هزینه های شهر وان / کرایه تاکسی

کرایه تاکسی؛ هزینه‌های تاکسی گرفتن در شهر وان بدین صورت است: هزینه ورودی تاکسی در شهر وان ترکیه ۱۵ لیر ترک بوده و این کرایه تاکسی متغییر بوده و با تاکسی‌متر کرایه شما محاسبه می‌گردد. برای مسیرهای داخل شهر این کرایه بین ۱۵ الی ۶۰ لیر ترک بوده و برای مسیر ساحل اردمیت بین ۵۰ الی ۸۰ لیر ترک است؛ همچنین برای مسیر داخل شهر تا جزیره آکدامار چیزی حدود ۱۱۰ الی ۱۵۰ لیر ترک است.

مرز رازی

قیمت اجاره آپارتمان و رستوران در وان

هزینه اجاره آپارتمان در شهر وان به شرح زیر است:

  • آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر2500 لیر
  • آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز شهر 2000 لیر
  • آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر 3500 لیر
  • آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز 2800 لیر

هزینه رزرو هتل در شهر وان:

شهر وان نیز مانند هر شهر یا کشور دیگری در جهان دارای هتل‌هایی با سطوح کیفی و موقعیت مکانی مختلفی است. اما بهترین هتل‌های 5 ستاره در این شهر شامل: دبل تری بای وان (DoubleTree by Hilton) و الیت ورلد وان (Elite World Van) و رنسانس لایف هتل (Ronesans Life Hotel) می‌شوند. همچنین بهترین هتل‌های 4 ستاره این شهر نیز شامل: رویال میلانو (Royal Milano Hotel) و رویال برک هتل (Royal Berk Hotel) و رسمینا (Resmina Hotel) می‌شود. برای برآورد قیمت و هزینه تمام شده اقامت در این هتل‌ها بهتر است برای یک شب حدود 65 تا 132 دلار و 130 تا 264 دلار در هر شب برای دو اتاق هتل 4 یا 5 ستاره در نظر بگیرید.

هزینه‌های شهر وان | رستوران‌ها

هزینه رستوران‌های ترک در شهر وان ترکیه متغییر بوده؛ اما رستوران‌های معمولی در این شهر، هزینه‌های کمتری برای شما در بردارد. به عنوان مثال، هزینه رستوران‌های معمولی در شهر وان بین ۸ تا ۳۰ لیر ترک است. رستوران‌های کبابی در این شهر هزینه‌ای ما بین ۲۵ تا ۷۰ لیر را برای هر نفر در بین دارند، رستوران‌های لوکس‌تر دراین شهر مثل برندهای kfc یا burger king یا رستوران‌های لوکس ترک یا حتی رستوران‌های ایتالیایی در این شهر هزینه‌ای مابین ۵۰ تا ۱۲۰ لیر ترک را در بین دارند.

حال که با تمامی هزینه های سفر به وان آشنا شدید بهتر است با خرید بلیط این شهر یک تجربه به یاد ماندنی را برای خود به ارمغان آورید.

549 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست