یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های سفر، خصوصا سفرهای خارجی، خرید کردن است. خرید کردن چه برای خود و چه به عنوان سوغاتی برای دیگران، همیشه از بخش‌های مورد توجه مسافران بوده و هست. خرید کردن از ترکیه نیز این روزها برای ایرانیان بسیار خوشایند بوده و همانطور هم که همه ما میدانیم، تمامی برندهای ترکیه و پوشاک ترک معروف در همه جای ترکیه وجود دارد؛ اما قیمت پایین بدون افت کیفیت یکی از مواردی است که شهر وان را از بقیه شهرها متمایز می‌کند. قبلا در مقاله‌های دیگری درباره برآورد هزینه های سفر به وان و همچنین هزینه تاکسی در شهر وان صحبت کرده‌ایم. اما امروز در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین و معروف ترین مراکز خرید وان صحبت کنیم.

معرفی بهترین مراکز خرید وان + عکس

مراکز خرید شهر وان و جاذبه‌های توریستی این شهر، آن را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی تبدیل کرده  و به همین سبب است که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. از طرف دیگر، قیمت‌های مناسب و نزدیکی این شهر به ایران، سبب شده که خرید از وان و مراجعه به هر یک از مراکز خرید در این شهر، با هدف خرید پوشاک از وان و همچنین خرید ارزان در وان ترکیه، بیش از پیش مورد استقبال ایرانیان و دیگر توریست‌ها قرار بگیرد. در ادامه این متن با مراکز خرید چون avm van , avm park, perihan alişveriş merkezi, turkuaz avm  آشنا می‌شوید که همگی تمامی برندهای ترکیه و حتی برندهای مطرح کشورهای دیگر چون آدیداس، ریبوک، پوما و غیره را در خود جای داده‌اند.

مراکز خرید در شهر وان

بازار روس در وان؛ بهترین انتخاب برای خرید ارزان در ترکیه

بازار روس یا همان Russian bazaar در مرکز این شهر قرار دارد که یکی از بازارهای وان ترکیه بوده که یکی از بازارهای محلی در وان است و می‌توان آن را یکی از ارزان‌ترین مرکز خرید وان دانست. این بازار روسی در وان ترکیه شامل 3 الی 4 خیابان است. اجناسی که در این بازار عرضه می‌شود شامل موارد زیر است:

  • عروسک‌های چوبی با  پیراهن به رنگ‌های روشن و شاد
  • روسری و تی شرت
  • کیف و کفش و کتانی
  • انواع لباس
  • زیور آلات
  • ظروف آشپزخانه و …

اگر بخواهیم درباره این بازار کمی بیشتر صحبت کنیم باید بگوییم که فروشندگان و مردم این محدوده به زبان ترکی محلی، کردی یا حتی عربی صحبت کرده و قیمت اجناس این بازار محلی نسبت به بازارها و پاساژهای شهرهای بزرگ ترکیه ارزان‌تر است. بازار روس از بازارهای ارزان وان ترکیه بوده و برای خرید ارزان در وان گزینه خوبی است. برای دسترسی به آن کافیست تا میدان بش یول را پیدا کنید و از آنجا به سمت هتل اورارتو بروید و بعد به سمت چپ بپیچید.

مرکز خرید avm در وان ترکیه

این مجتمع تجاری یکی از جدیدترین مرکز خریدهای شهر وان Van است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. مرکز خرید Van AVM که مخفف  Alış Veriş Merkezi و به معنی مرکز خرید و فروش است؛ اولین مرکز خریدی است که به محض ورود به این شهر باید از آن دیدن کنید. بخش تفریح و سرگرمی این پاساژ شامل یک مجتمع تفریحی و سینما نیز است.

انواع کافی شاپ و رستوران‌ها و فود کورت‌ها با تنوع غذایی بالا را می‌توانید در مرکز خرید ای وی ام وان ببینید. این مرکز خرید واقع در بلواز جمهوری است؛ بلوار جمهوری در واقع بلواری است که بیشترین مراکز خرید شهر وان در این بخش قرار دارند؛ بنابراین دسترسی به آن بسیار آسان است. اگر مسافر این شهر بودید و قصد خرید از این مرکز را داشتید، کافیست تا عبارت Van AVM را در اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ سرچ کنید تا به راحتی محل دقیق این مرکز خرید را پیدا کنید.

آ و م وان

بازار سنتی وان کجاست؟

بازار سنتی وان در واقع یکی از بازارها یا مراکز خرید محبوب در شهر وان است که اکثر مسافرین قصد دارند تا خریدهای خود اعم از سوغاتی‌ها را از این بازار تهیه کنند؛ از نظر مسافرین همیشگی این کشور، سفر به وان بدون رفتن به بازار سنتی ممکن نخواهد بود؛ این بازار در خیابان جمهوری و کاظم کارابکر قرار دارد که با جستجوی عبارت “بازار سنتی وان” یا “Old market Van” در گوگل مپ، این بازار را پیدا کنید.

مرکز خرید آیدین پریهان؛ آرام‌ترین مرکز خرید در وان

مرکز خرید آیدین پریهان یا Aydin Perihan دومین مرکز خرید بزرگ در شهر وان به حیط آرام و مطبوعی که دارد مشهور بوده و دارای امکاناتی چون سالن سینما، مرکز بازی‌های کامپیوتری، زمین بولینگ و غیره است. یکی از محبوب‌ترین بخش‌هایی که باعث شده توجه گردشگران به این مرکز خرید جلب شود، فروشگاه Star2000 است که از لحاظ قیمت، نظر مثبت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. یک آکواریوم زیبا در جلوی درب ورودی قرار دارد که علاوه بر سرگرم کردن کودکان، فضای روح‌نوازی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

در این مرکز خرید برندهای چرم و پوشاک چرمی با بهترین قیمت برای گردشگران عرضه می‌شود. یکی ازامکاناتی که مسافرین وان در سفر خود هرگز آن را فراموش نمی‌کنند، وجود رستوران تامارا گریل و یا رستوران بیرکوک در چند قدمی این پاساژ است که کباب ترکی‌های به شدت معروفی دارد.

مرکز خرید آیدین پریهان

ترکاواز مال وان

اگر توانایی صحبت کردن به زبان ترکی استانبولی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به مرکز خرید ترکاواز مال نروید؛ چراکه این مرکز خرید محلی بوده و معمولاً بسیار کم دیده شده که فروشندگان این مرکز خرید به زبان ترکی استانبولی صحبت کنند. در این مرکز خرید، برندهای اروپایی بیشتر از برندهای ترکی به چشم می‌خورد و همین موضوع تورکاواز را از پاساژهای دیگر متمایز کرده است. البته این به آن معنا نیست که فروشندگان این مجتمع اجناس ترک را نداشته باشند. تورکاواز وان از نظر قیمت و تنوع پوشاک هم مانند بقیه مراکز خرید این شهر مقرون به صرفه و متنوع است.

در این مرکز خرید نیز مکانی برای استراحت شما تعبیه شده که می‌توانید با رفتن به کافه موجود در مجتمع قهوه ترکی بنوشید و انرژی دوباره‌ای بگیرید. ناگفته نماند تورکاواز به یک سینما مجهز شده که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. تورکوز مال در میان مراکز خرید وان به فضای صمیمی و خانوادگی‌اش شهرت دارد. سالن سینما و زمین بولینگ دارد ولی یکی از جذابیت‌های این مرکز، همین زمین بولینگ آن است. مرکز خرید turquoise Mall، از قدمت بیشتری نسبت به رقبای خود برخوردار است؛ اما مساحت کمتری هم دارد. همچنین زمین بازی مخصوص کودکان دارد و زمانی که شما مشغول خرید هستید بچه‌ها سرگرم می‌شوند.

مرکز خرید تور آز وان ترکیه

اگر قصد خرید یا سفر به وان را دارید، در نظر داشته باشید که بهترین زمان سفر به وان فصل بهار و پاییز است؛ اما بسیاری از گردشگران از جمله ایرانی‌ها، در فصل تابستان هم به وان سفر می‌کنند. برای خرید تور زمینی وان کلیک کنید.

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست